Orhidee – ingrijire si udare

De ce imi plac orhideele in ghiveci? Au flori superbe care rezista mult si se intretin usor. Sunt genul de plante care imi plac cel mai mult, pentru ca nu necesita prea multa atentie.

In urma cu cativa ani, cand am primit prima orhidee in ghiveci, am fost foarte incantata de cat de mult au rezistat florile. Insa, surpriza… dupa ce florile au trecut, planta nu a mai inflorit niciodata, iar dupa o perioada de timp s-au uscat si frunzele.

Dupa ce am primit a doua orhidee in ghiveci lucrurile au decurs cam la fel, numai ca de aceasta data frunzele nu s-au mai uscat, ci s-au pastrat verzi. Am tinut-o o perioada de timp si dupa ce am vazut ca nu se intampla nimic cu ea, am aruncat-o…. Da stiu, mare greseala! Sa nu faceti ca mine!

Intre timp m-am mai documentat si am aflat cateva lucruri despre cum se intretin orhideele in ghiveci.

Cea mai mare greseala este sa le uzi prea mult. Orhideele nu sunt iubitoare de multa apa, iar udarea excesiva duce la putrezirea radacinilor. Se pare ca avem un instinct natural de a uda in exces florile atunci cand nu se intampla nimic cu ele. Prin urmare, lasati deoparte sticla cu apa!

Un sfat foarte bun este sa udati orhideea prin cuburi de gheata.

Iata de ce aveti nevoie: tava pentru cuburi de gheata, apa, o sticla, ingrasamant pentru orhidee si desigur, congelator!

  • umpleti sticla cu apa
  • adaugati ingrasamant in apa, in functie de instructiunile de pe ambalaj
  • agitati bine solutia pana cand se amesteca
  • turnati amestecul in tava pentru cuburi de gheata
  • puneti tava in congelator
  • odata ce s-au inghetat, puneti un cub la baza solului orhideei

orhidee ingrijire

Simplu nu?

Folositi un cub de gheata cu ingrasamant pentru orhidee o data pe saptamana, nu mai mult. Cubul se va topi si va distribui cantitatea exacta de apa si nutrienti de care planta are nevoie pentru a creste.

Orhideele sunt printre cele mai frumoase plante care exista si dau un aer elegant si plin de viata in orice casa sau birou. In plus, asa cum am spus si la inceput, nu necesita multa atentie.

Iata cum arata orhideele mele! Va plac?

orhidee

Lasă un răspuns

